lördag 4 februari 2017

Helgfrågan vecka 5



Maken håller på och dammsuger och jag ska börja plocka undan lite och i eftermiddag komer grannen på fika under tiden som mäklaren har förhandsvisning på hennes hus. Så vi får väl se hur mycket jag hinner läsa mellan varven. Men Mias Helgfrågan hinner jag med. Den här gången vill hon veta

Hur ser din skäms-bokhög ut?

--------------

Jag har inte direkt någon skämshög. Hyllvärmare finns ju en hel del av, men de är bra att ha - det finns ingen risk för att jag ska bli utan något att läsa och jag har alltid mycket att välja mellan när jag ska välja nästa bok.

Några specifika genréer skäms jag inte heller för, jag försöker ju läsa så brett som möjligt så här ryms allt.

Högen med rec.ex har jag ett system för så att inga blir olästa så där finns det inte heller nånting att skämmas över

Den enda möjliga högen som jag emellanåt skäms lite över är högen med böcker som ska recenseras. Just nu är den högen inte speciellt stor eftersom jag försökt jobba undan och ikapp, men för två veckor sedan var den så hög att jag fick kräkskänslor när jag såg den. Helst vill jag att den högen inte är större än 2-3 böcker som den är nu.


Men annars, inga skämshögar här, inte.

7 kommentarer:

  1. Nä. Skäms-högar har jag inte.

    SvaraRadera
  2. Skäms inte heller över mina högar. Men som du säger så just rec-exen kan ge dåligt samvete när högen bara växer och växer.

    SvaraRadera
  3. Jag har en hel del högar men gillar dem nog mest ;)

    SvaraRadera
  4. Ja jag är så glömsk så jag måste blogga om böckerna direkt men tyvärr funkar det inte alltid.

    SvaraRadera
  5. Skäms inte heller över mina böcker!

    SvaraRadera
  6. tänk så tråkigt om man inte hade dessa högar!

    SvaraRadera
  7. Rec.exen speciellt de jag får utan att ha efterfrågat måste jag bli bättre på att läsa. Högen att recensera är just nu på noll så det känns riktigt bra :)

    SvaraRadera