måndag 6 februari 2017

Månadssammanfattning Januari 2017



Månadssammanfattning - Januari 2017

Antal lästa böcker:15
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4650
Inbundet: 6
Kartonnage:0
Danskt band: 2
Häftad: 3
Storpocket: 0
Pocket: 4
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 11
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 10
Fått: 7
Antal lästa böcker 3 x 3: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 2
Månadens bästa bok: Brevbärarens sista möte - Dan Fränkel

Böckerna jag läst i januari är (titeln är länkad till recensionen, det finns några som inte är recenserade ännu men länk läggs in vartefter recensionen finns på bloggen)

Apné - Lorenzo Amurri
Med lysande utsikter - Annika Arslan Waltersson
Inte utan min bror - Lena Frost
Brevbärarens sista möte - Dan Fränkel
Främlingen - Harlan Coben
Den vita liljan - Elisabet Nemert
Begär: Mörk kärlek - Helen Lindholm
Över frusen älv - Theréze Ingmarson
Denzel - Christina Herrström
Narr på nocken - Stieg Trenter
Magistern - Frank McCourt
Den smala vägen mot norr - Richard Flanagan
Det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan
En brasiliansk med svans - Eva Rosengren
Parfymsamlaren - Kathleen Tessaro



Läsningen under januari gick bättre än förväntat, läslusten var det alltså inget fel på. En delorsak kan nog också vara att jag fick till en ganska bra blandning av böcker och stilar. Jag hade ju hamnat på efterkälken med recensioner redan i slutet av 2016 och det fortsatte under januari 2017. Det var så mycket annat jag behövde tänka på och hålla på med att jag helt enkelt ofta tappade koncentrationen när jag skulle skriva något. Men i slutet av månaden blev det i alla fall lite lugnare så jag kunde sakta sega mig igenom största delen av högen som det skulle skrivas om och jag borde vara ikapp alldeles snart, om inte ödet sätter krokben för mig. Nu har det nämligen dykt upp en del annat som är så viktigt att det måste prioriteras men jag hoppas såklart att saker och ting ordnar sig snabbt så att jag bara kan ånga på som normalt.

Februari har börjat ganska bra, läslusten håller i sig och vissa dagar känns det som att jag skulle kunna sitta från morgon till kväll och bara läsa. Om nu bara vardagens praktiska bestyr och problem håller sig inom rimliga gränser så kan även februari bli en bra läsmånad








2 kommentarer:

  1. Den där Brevbärarens sista möte är jag faktiskt väldigt nyfiken på och nu när den blev din månadens bästa så... :)

    SvaraRadera