torsdag 23 februari 2017

Hett i hyllan #80



Jag har suttit vid köksbordet, druckit te och bara njutit av det fina solskenet. Enda smolken i bägaren är att när solen ligger på så syns det pinsamt tydligt var pojkarna idkat fågelskådning. Det är nosprickar, utsmetade tassavtryck osv osv. Alltså är det snart dags för fönstertvätt *pust*

Men nu är det dags för Monikas Hett i hyllan och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------

Såhär i bokreatider är det väl på sin plats att plocka fram ett tidigare bokreafynd




Causa Mortis av Elias Palm (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)










Den här boken köpte jag på bokrean 2014 och kom aldeles för sent på att det är del två i en serie. Den har alltså blivit oläst eftersom jag först vill läsa del 1. I vanliga fall behöver jag inte läsa serier i ordning men när det gäller den här så har det blivit lite av ett hjärnspöke eftersom det bara är EN bok jag behöver läsa innan jag tar itu med den här. Men då måste man ju också skaffa den oken och det har helt enkelt inte bivit av, kanske dags att ta itu med det nu eller helt enkelt ge upp och läsa den här fristående?




4 kommentarer:

  1. Jag läste första delen för ett tag sedan och jag tyckte inte speciellt mycket om den, men jag har redan andra och tredje delen i hyllan så... :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det snopet när man köper en bok och upptäcker att den ingår i en serie. Denna hade jag aldrig hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
  3. Den här boken och författaren var ny för mig.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst båda den och del 2 men 3:an ligger i bokhyllan och väntar.

    SvaraRadera