söndag 12 februari 2017

En smakebit på søndag - Inés min själs älskade

Den här helgen blev en sån där mellanhelg igen då vi inte gör så mycket förutom pysslar här hemma med sånt som ska göras. På lördagkvällen tittade vi faktiskt på Melodifestivalen - det har jag inte gjort på evigheter. Och sen blev det såklart Halcyon Hotel, som jag fastnat för lite grann. Vi får väl se hur länge jag orkar följa den serien men än så länge gillar jag den. Söndagens schema innehåller än så länge bara ett par saker: kontakta grannarna för att få en del dokument underskrivna, skriva recensioner och läsa.

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------

Min smakbit kommer från sidan 138 i Inés min själs älskade av Isabel Allende (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)





"Vi hade installerat oss nära ett par övergivna byar där vi inte kunde hitta någon föda hur vi än letade. Där upptäckte vi att indianerna har för vana att bo i god sämja tillsammans med sina avlidna anhöriga, de levande i ena delen av hyddan och de döda i den andra. I varje bostad fanns ett rum med mycket välbevarade mumier, mörka och med en lukt som av mossa, farfäder, kvinnor och spädbarn, var och en med sina personliga tillhörigheter, men utan smycken."







14 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Den här författaren tänkte jag läsa i tonåren, men vad jag minns så blev det aldrig av.

    SvaraRadera
  2. Isabel Allende kanske man skulle läsa, jag tror inte jag har gjort det.

    SvaraRadera
  3. Har läst en del av Allende, men aldrig den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten ej läst något av henne.

    SvaraRadera
  5. Låter intressant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Denne har jeg på lydbok, men ikke hørt på den enda. Takk for påminnelsen

    SvaraRadera
  7. Länge sen jag läste något av Allende, blir lite nostalgisk.....Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Borde nog läsa något av Allende. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Den här läste jag när jag låg på sjukhus.

    SvaraRadera
  10. Allende har jag inte läst men det känns som en författare jag borde prova på.

    SvaraRadera
  11. Har inte läst något av Allende, men det är en författare som jag är nyfiken på. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. länge sedan jag läste Andarnas hus. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Så annorlunda! Tack för en intressant smakbit!

    SvaraRadera
  14. Har läst den här, tyckte det fanns intressanta bitar, men var inte överförtjust.

    SvaraRadera