söndag 26 februari 2017

En smakebit på søndag - Borgen

Lördagskvällen var mycket trevlig. Först Spelman på taket på Uppsala Stadsteater och sen middag på indisk restaurang. Så nu är jag väldigt mätt och belåten men inte alls redo att sova. På söndagen ska vi äntligen iväg på bokrean. Jag har ju redan köpt hos nätbokhandlarna, men jag måste ju också till de fysiska bokhandlarna så jag får bläddra lite osv. Och då lär jag inte kunna hålla mig utan kommer hem med ännu fler böcker att lägga till samlingen.
Men nu är det dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Den går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers

-------------------

Min smakbit kommer från sidan 175 i Borgen av Ellinor Häggström (titeln är länkad till Bokus sida och där finns mer info om boken)




"Scenerna med Malcolm X snurrade fortfarande framför hans ögon och han började för första gången sedan projektets start fundera över sitt arbete och situationen han och Rickard befann sig i. Han hade gått in i arbetet med föresatsen att göra ett bra jobb. Inte en enda gång hade han funderat över programidén och bilderna de eventuellt skulle visa. Förmiddagens händelser hade chockat honom och med ens kände han sig rädd för vad som komma skulle. Kunde de verkligen stå för vad de kablade ut till folket i tv-sofforna?"

.

15 kommentarer:

  1. okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Det låter väldigt spännande, ser fram emot att läsa vad du tyckte om den. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jag var tvungen att kolla vad den handlar om :) Låter som en intressant idé och inte alltför långt ifrån verkligheten heller. Tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Jag har sett en film med liknade tema, ruskigt.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten, den gjorde mig nyfiken.

    SvaraRadera
  6. Det begynner rea på norske bokhandlere 6. mars. Den kalles Mammutsalg og varer en uke. Der kan en virkelig gjøre gode kjøp. Men dette er det første året jeg jobber på bokhandel, og derfor må finne frem bøkene og lage til salget. Det er en rimelig stor jobb og jeg har vondt i armene i dag av all bæringen av bøker :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Ny bok/författare för mig. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Känner inte igen varken författaren eller boken. Det är liksom det som är charmen med alla smakbitar ... att man träffar på sådant man annars aldrig skulle få vetskap om.

    SvaraRadera
  9. Ah, där kan man kanske knyta an till sådant som händer nu lite... ;)
    Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  10. Boken verkar riktigt bra! Måste nog ta och läsa den :)

    SvaraRadera
  11. Verkar vara en intressant bok :)

    SvaraRadera
  12. Jag har läst den och ÄLSKADE den! Kan varmt rekommenderas!

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Kände inte till den boken.

    SvaraRadera