tisdag 28 februari 2017

Sista testet

Den som följt bloggen vet att jag har haft jätteproblem med att läsa e-böcker, Lettot har helt enkelt inte funkat för mig. Jag har kunnat läsa kortare texter, t ex noveller, men en hel bok har inte varit att tänka på, när jag försökt så har det resulterat i illamående och huvudvärk och då har det inte varit värt det. Men jag kom på nyligen något annat som kunde vara värt att testa, nämligen min padda. Alltså har jag laddat ner en bok på den och provat läsa några sidor och det fungerade, men bara ett par sidor säger ju inget om hur det blir att läsa en hel bok. Så nu ska det stora testet genomföras, jag ska försöka mig på en hel bok så får vi se vad som händer. Och funkar inte det här så ger jag upp för i och med det här har jag nog provat allt jag kan komma på. Håll tummarna att det här fungerar! Även om jag alltid kommer att ha pappersbok som förstaval så vill jag ju ha e-böcker som alternativ.





2 kommentarer:

  1. Jag tyckte plattan är lite tung att hålla i bara. Pappersböcker och ljudböcker funkar bäst för mig.

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite illamående och fick solkatter för ögonen när jag läste på paddan, men letton funkar bra för mig. Men inget går upp mot en "riktig" bok, e-böcker är, som du säger, mer ett komplement.
    Lycka till med paddan, hoppas den funkar för dig!

    SvaraRadera