onsdag 22 februari 2017

När livet börjar om av Lucy Dillon

Titel: När livet börjar om
Författare: Lucy Dillon
Format: Pocket
Antal sidor: 479
Förlag: Bonnier Pocket/Bokförlaget Forum

"Libby och Jason har lämnat London för att ta över ett gammalt familjehotell på landet. Där ska de börja ett nytt liv och förverkliga drömmen om att skapa en tillflyktsort för stressade storstadsmänniskor Men projektet innebär fler svårigheter än de har tänkt sig. Snart börjar Libby undra om det verkligen är den nystart för henne och Jason som hon hoppats på.

En dag inträffar en otäck olycka precis utanför huset. En kvinna blir påkörd och tappar minnet. Och när Libby sträcker ut en hjälpande hand och erbjuder kvinnan att återhämta sig på hotellet, sätter det igång en kedja av oväntade och omvälvande händelser."

-----------------------------------

Jag har ju tänkt mig att läsa fler lättsammare böcker i år, mer feelgood och romance osv så jag har botaniserat lite i bokhyllorna efter sådant. Än så länge finns inte så jättemånga böcker av den här typen i hyllorna men När livet börjar om köpte jag för inte så länge sedan när det fanns ett erbjudande där boken fanns med i urvalet. Jag har läst några böcker av den här författaren och tyckt om dem så passade jag på att köpa den.

Det är är en av de böcker där man redan från början känner av den där lilla mysfaktorn, t o m omgivningen är lite småmysig. Ett gammalt, lite luggslitet hotell, det är nästan så man känner den där lilla lukten av gammalt damm och ser framför sig nötta och otidsenliga möbler och mattor. Sådana hotell har i alla fall jag bott på och det har sin egen charm. Jag tänker faktiskt speciellt på ett hotell i England där jag bodde i en vecka när jag gick på utbildning, den var precis som jag kan föreställa mig att Libbys och Jasons hotell är.

Jag gillar de flesta karaktärerna i den här berättelsen, med undantag då för Gethin. Jason är oansvarig och bortskämd men inte tillräckligt för att jag direkt ska ogilla honom alltför mycket. Av kvinnorna är Libby min klara favorit även om det är roligt att också följa Pippa.

Just nu passade den här boken perfekt för mig och jag har en känsla av att jag kommer att läsa fler böcker av den här författaren ganska snart, jag gillar den varma mysiga stämningen i boken.

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Lucy Dillons websida



När livet börjar om finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok
Bokus Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok
CDON Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok


1 kommentar:

  1. jag har hört flera tala varmt om Lucy Dillon. jag har någon oläst titel i hyllan. kanske något att plocka upp i sommar?

    SvaraRadera