fredag 10 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga vecka 6

Jag har haft så mycket annat i tankarna den här veckan att jag glömt en del som jag brukar göra. Idag kom jag nämligen på att jag ju helt glömt bort Veckans Bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Alltså är det dags att ta itu med den nu.

Frågan för vecka 6 lyder

Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotekarier… vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där? 

--------------

Nja...målgrupp... Jag läser ju väldigt brett, eller rättare sagt så finns det nog något för alla, så någon klar, begränsad och väl definierad målgrupp har jag nog inte mer än att det ska vara folk som gillar att läsa. Ända sen jag började blogga har jag lite då och då kikat runt lite på nätet efter tips osv på hur man borde göra när man bloggar. Jag har hittat en massa bra tips men många av dessa fungerar inte riktigt för mig så det jag upptäckt är att jag nog gör tvärtemot vad alla tipsen säger och det funkar ändå. Och nej, jag gör inget speciellt för att någon ska hitta min blogg.
När jag började blogga så var det för att ha lite koll på vad jag läser och vad jag tycker om böckerna. Att det sen dök upp andra som ville läsa det jag skrivit var lite grädde på moset.




1 kommentar:

  1. Jag gjorde det för att hålla koll på min läsning och för det är kul.
    Speciellt att "träffa" likasinnade. Vem annars skulle tycka det är okej att köpa 10 böcker på bokrea.

    SvaraRadera