onsdag 15 februari 2017

Tematrio - Kärlek

Under gårdagen fick jag ingenting gjort, jag tycker jag mest flamsade mellan tv:n (för en gångs skull) och målarboken jag fick av maken (inte målade utan bara bläddrade igenom de urfina bilderna och funderade på hur jag ska våga måla i den utan att den blir förstörd), alltså blev det nästan ingenting bloggat heller. Så idag ska jag ta mig själv i kragen och försöka jobba undan lite igen. Och först ut är Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Berätta om texter som flödar över av kärlek!

------------------------------

Jag läser inte (ännu) speciellt många kärleksromaner men har tänkt försöka bättra mig i år. Och så har jag redan svarat på nästan samma fråga i en annan utmaning den här veckan så jag begränsade urvalet lite för det skulle ju vara ganska tråkigt om jag tog samma böcker. Alltså har jag den här gången valt bland de böcker jag läst under de senaste två åren ungefär. (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)






Kärlek på öppet hav av Samantha Olofsdotter
Henrietta som tror sig älska Florine men som förälskar sig i en annan.















När drömmen slår in av Sofia Fritzson
Melinda och Anton som träffas och förälskar sig i varandra trots sina olikheter.








Mambo i Chinatown av Jean Kwok
Riktigt romantiskt, lite grann av en "Dirty Dancing" i Chinatown



5 kommentarer:

  1. Både titeln och omslaget till Mambo i Chinatown lockar till läsning.

    SvaraRadera
  2. Mambo i Chinatown är jag nyfiken på

    SvaraRadera
  3. Oj då ska nog läsa Mambo i Chinatown, älskar Dirty Dancing.

    SvaraRadera
  4. Den sista verkar ju väldigt populär. :)
    Känner inte till de andra två, väldigt dålig på att läsa romantiska böcker, ingen större ambition att göra det heller. ;)

    SvaraRadera