fredag 2 juni 2017

Bokbloggsjerka 2-5 juni

Det är fredag och dagens positiva är att det är ljust ute och att helgen börjar. Det negativa är att det bara är 11,5 grader ute och blåser, så det känns inte precis som sommar, trots att det redan är juni.
Jag ska i alla fall försöka komma igång även idag och det gör jag genom att delta i Annikas Bokbloggsjerka. Den här veckan undrar hon

Även om det var snöstorm i Arjeplog i dag så finns det mycket som tyder på att sommaren är på väg. Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?

-----------

Jag har absolut inga planer för läsandet i sommar, förutom att jag försöker läsa lite lättsammare böcker.... annars blir det som vanligt. Jag har min bokhög på stolen bredvid mig och därifrån tar jag nästa bok efter vad jag har lust att läsa just då. Sen hänger det på hur vädret blir i sommar, var jag läser. Blir det väldigt varmt och soligt så sitter jag inomhus eftersom jag inte tål sol eller alltför mycket värme. Lagom är ca 24-25 grader och inte alltför stark sol för då kan jag sitta ute och läsa.
Maken har inte sin "stora" semester förräns i augusti så vi är hemma hela sommaren och sen får man se vad vi hittar på i augusti. Men i stort sett blir läsandet som vanligt, inga större ändringar bara för att det är sommar alltså.


10 kommentarer:

  1. Vilken härlig hög, det är för varmt... då blir det skugga för mej...

    SvaraRadera
  2. Brukar nog också vilja ha lite lättare läsning på sommaren, men det är nog inga större förändringar bara på grund av årstid.

    SvaraRadera
  3. Brukar vilja blanda lättsamt och lite tyngre på sommaren. Men i år kanske det bara blir lättsamt...

    SvaraRadera
  4. Blir nog feelgood, deckare och lite så i sommar tror jag....

    SvaraRadera
  5. Sitter gärna ute på sommaren och läser, men i skuggan, och helst inte så varmt som 24-25 grader. Gillar den lite svalare sortens sommar, om man får välja alltså. ;)

    SvaraRadera
  6. Blir det fint väder så blir det kanske lite mindre läst eftersom man hittar på aktiviteter ute.

    SvaraRadera
  7. Jag läser alla genrer under sommaren, är bara glad över lite extra lästid. Men än så länge har jag ingen specifik läsplanering.

    SvaraRadera
  8. Kan vara riktigt skönt att beta av några lättsamma böcker i sommarsolen!

    SvaraRadera
  9. Jag säger som Robert, vilken trevlig stol!

    SvaraRadera