torsdag 15 juni 2017

Helgfrågan vecka 24




Helgen närmar sig och då är det dags för Mias Helgfråga. Idag vill hon veta

Jag har sett att många läser Året bok 2017. 
Har ni läst någon av böckerna? 
Bonusfråga: Gillar ni lästutmaningar? OM JA:

-----------------

Korta svar den här veckan

Nej, jag har inte läst en enda av böckerna som nominerats till Årets bok 2017, jag håller inte koll på vilka som nomineras till olika priser och läser sällan de nominerade böckerna i förväg.

Jag tycker om utmaningar ibland, det beror lite på vad det är för utmaning, när det sker och vad man förväntas prestera. Midsommarutmaningen vet jag inte ännu om jag vill delta i, det beror helt på om vi får besök den helgen eller inte och/eller om maken har några planer för den helgen.

12 kommentarer:

  1. midsommarhelgen blir det umgänge, jag har läst ett par av böckerna.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst några av de nominerade men de flesta innan jag visste att de var nominerade!

    SvaraRadera
  3. Det blir lätt väldigt bråttom på midsommar.

    SvaraRadera
  4. har läst Giolito och börjat på Ett litet liv. tänker läsa Flickorna och något av Ljunghill. midsommarhelgen blir nog ingen läshelg för min del

    SvaraRadera
  5. Jag har bara läst en enda av böckerna, men har några till stående i bokhyllan.

    SvaraRadera
  6. Jag har inga planer för midsommar mer än ta det lugnt och läsa.

    SvaraRadera
  7. Jag hade läst några, men inte för att de var nominerade!

    SvaraRadera
  8. Har man besök under midsommar kan det var svårt att få i hop en läsutmaning också.

    SvaraRadera
  9. Klart att man umgås med familj och vänner på midsommar men nog ska jag hinna läsa lite ändå tänker jag.

    SvaraRadera
  10. Om det inte varit för ljudböckerna via Storytel hade jag nog inte tagit mig igenom en enda av dem än. Men jag väljer dem inte just för att de är nominerade.

    SvaraRadera
  11. Jag är inte heller så engagerad i vilka böcker som är nominerade vars osv. Jag läser det jag vill läsa oavsett priser böckerna vinner.

    SvaraRadera
  12. Lykttändaren köpte jag förra hösten, men har inte hunnit läsa den än. Nomineringen gjorde att jag blev påmind om den, så därför blir den nog läst snart :)

    Midsommarhelgen är litet knepig när det gäller läsning, men det är påsken också, och då hann jag faktiskt läsa en hel del i Mias påskutmaning, så jag satsar nog på att vara med den här gången, jag kan behöva en skjuts framåt med läsningen.

    SvaraRadera