fredag 30 juni 2017

Bokbloggsjerka 30 juni - 3 juli

Imorse vaknade jag faktiskt redan vid 06.00 men insåg, efter att ha tittat på klockan, att det nog inte var så vettigt att gå upp. Alltså låg jag kvar och dåsade ett tag till, men till slut så kände jag att det var dags.
Det är klart, nästan soligt väder, och det vore riktigt skönt om det inte skulle blåsa så mycket. Så nu känns det så pass kyligt ändå att man inte vill sätta sig ute. Istället ska jag sätta mig i köket, läsa och dricka mitt morgonte.
Men först är det dags för Annikas Bokbloggsjerka. Annika frågar

Vem tycker du är Sveriges bästa författare (just nu, eller genom tiderna)?

------------------

Det här är lite av en icke-fråga för mig eftersom den på ett sätt är omöjlig att svara på. Mina favoriter varierar med tiden, den senaste boken jag läst, hur många böcker de hunnit producera osv osv och såklart är det inte bara en som jag tycker är bra.
Listan med bra, nutida,  svenska författare är väldigt lång och många av mina favoriter just nu går att hitta under fliken  Årets favoriter

Väljer man med siktet inställt på "bästa författare genom tiderna" så är det nästan lika hopplöst.men där har jag i alla fall EN klar favorit






Vilhelm Moberg




12 kommentarer:

  1. Skäms nästan för att erkänna det men jag har Moberg kvar att läsa. Men eftersom han ALLTID dyker upp i sådana här sammahang så inser jag att tiden nog snart är mogen att ta tag i honom.

    SvaraRadera
  2. Moberg läste jag mycket förr, han är duktig på att beskriva kvinnor.

    SvaraRadera
  3. Jag har så många favoriter :)

    SvaraRadera
  4. Moberg, njaa. Men smaken är som baken ...

    SvaraRadera
  5. Utvandrarserien är verkligen bra. Din stund på jorden älskade alla i läsecirkeln

    SvaraRadera
  6. Det var nästan omöjligt att välja bara en nutida och dåtida, finns ju så många bra. Moberg kom med hos mig också. Plus några till.

    SvaraRadera
  7. Moberg är även en av mina absoluta favoriter genom tiderna.

    SvaraRadera
  8. Moberg var en skicklig författare. Första delen i utvandrarserien var verkligen otroligt bra.

    SvaraRadera
  9. Moberg har jag bara läst Utvandrar-serien av. Kanske borde jag utforska hans författarskap lite mer.

    SvaraRadera
  10. Moberg har jag läst mycket av, han är duktig på att beskriva kvinnan.

    SvaraRadera