torsdag 8 juni 2017

Helgfrågan vecka 23



Just nu är jag sådär härligt mjuk i kroppen efter att ha legat i soffan och slötittat på tv ett tag. Till saken hör att jag haft ca 6 kg varm katt liggandes på min mage och skönare än så kan man ju bara inte ha det. Han sov så gott och drömde en hel massa att det var lite synd att väcka honom när jag skulle upp. Det som behövs nu är en stor mugg med varm te så kan jag sitta och läsa ett par timmar till. Men först Mias Helgfråga som lyder

Vad tycker du om överraskningsexemplar?
Bonusfråga: Vilken är din bästa sommarlåt?

----------------

Jag tycker faktiskt jättemycket om överraskningsexemplar. Jag blir väldigt glad varje gång det dyker upp en bok i brevlådan, så redan det får mig på gott humör, och det spelar egentligen inte någon roll vad det är för bok. Ibland kan ju överraskningsexemplaret vara ett som jag absolut inte skulle ha valt själv men det är bara positivt, det får mig att utvecklas i mitt läsande och tvingar mig tänja mina gränser och att ta det där steget utanför min bekvämlighetszon.

Bästa sommarlåten? Blir ett lite svamligt svar:  Calle Schewens vals av Evert Taube. Hur den visan kom till kan man läsa HÄR  och HÄR och Calle Schewen bodde på Håtö utanför Norrtälje. Förr tillbringade vi alltid sommaren på Håtö (pappa hade sommarstuga där, makens föräldrar bodde stadigvarande där och jag träffade maken där för första gången) och  Håtö är sommar för mig



9 kommentarer:

  1. Ja men visst är det kul med överraskningsex. fast ibland blir det fel genre. Bra sommarlåt den har man hört ett par gånger.🌞

    SvaraRadera
  2. Överraskningar kan ge en chans till att vidga sina vyer! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker som du om överraskningsexemplar, det är ju jättespännande att prova något nytt.

    SvaraRadera
  4. Kattmys är det bästa myset :)

    SvaraRadera
  5. Gillar också hur överraskningsexemplar kan få en att vidga sitt läsande!

    SvaraRadera
  6. Du är modig du! :) Skulle nog själv bli rätt illa till mods om man skickade någon genre jag känner mig obekväm med.

    SvaraRadera
  7. Det är roligt med överraskningsexemplar, men jag önskar verkligen jag hann läsa dem också...

    SvaraRadera