söndag 11 juni 2017

Liten bokhylleenkät



Lyran hade lagt upp en bokhylleenkät på sin blogg och sådana
är ju alltid roliga så jag tyckte det skulle vara kul att svara på frågorna

1. Hur sorterar du böckerna i din bokhylla?

Mycket enkelt, jag sorterar inte. Det känns meningslöst att ens försöka med tanke på att vi har bokhyllor i varje rum och för att vi böckerna byter plats lite då och då (från rum till rum). Det enda jag faktiskt försöker hålla isär är lästa böcker och olästa böcker och då efter principen att lästa böcker som ska behållas hamnar i bokhyllan. Lästa böcker som ska till nytt hem på ett eller annat sätt, läggs i en kartong så de är ur vägen. Och så skiljer jag på olästa inbundna och pocket.

2. Hur många språk finns i din bokhylla? Vilka?


Tre: svenska, finska, engelska.

3. Vilket land kommer de flesta böckerna från?

Ingen aning egentligen men jag skulle tippa på Sverige, USA och England

4. Flest män eller kvinnor? Eller ungefär lika?

Det håller jag inte reda på så jag har ingen aning.


5. Vilka genrer/kategorier har du i bokhyllan (deckare, dramatik, bilderböcker, reseskildringar o s v).


Där finns nog det mesta eftersom jag läser väldigt brett och maken också läser.


6. Visa gärna en shelfie!


Jag har några foton men inte på alla bokhyllorna (vi har totalt 10 bokhyllor så det finns bokhyllor i  nästan varje rum inkl hallen. Men några bilder har jag ju


Vardagsrum


Bokhylla 1 i hallen


Bokhylla 2 i hallen


4 kommentarer:

  1. trevliga bilder, vi har också böcker i alla rum - men jag delar inte längre bokhyllor med maken. Äldsta barnbarnet har fått ett par egna hyllor som hon har fått ordna själv.

    SvaraRadera
  2. Härligt med mycket böcker (fast de samlar damm också :-))!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad böcker! Älskar sånt här, så att sambon inte kan säga till mig att jag har för mycket. ;) "Alla andra har mer än mig, så det så", kan jag säga då och köpa fler. Alldeles rimligt.

    SvaraRadera
  4. Håller med, att skilja läst från oläst är viktigast! Tänk vad med prylar en samlar på sig med åren...

    SvaraRadera