onsdag 21 juni 2017

Falla för frestelsen

Jag har ju varit jätteduktig hittills i år och inte köpt speciellt många böcker och jag trodde faktiskt att jag skulle kunna stå emot frestelser. Men icke då. Idag var vi och handlade uinför Midsommar och då hände det. Akademibokhandeln hade 50% på kvarvarande böcker från bokrean och jag kunde ju inte bara gå förbi utan var tvungen att gå och titta. Som tur var så var det bar en bok som jag ville ha och när jag kunde få den för 34,50 så var det ju omöjligt att låta bli. Och allt hade varit bra med det om inte de hade haft två pocket till vänpriset (Akademibokhandelns vänner) 49,-/st och båda böckerna var sådana som jag verkligen ville ha. Så jag kom alltså ut med tre böcker. Men man får väl vara glad att det inte var fler! Och nu är det verkligen total köpstopp resten av året när det gäller böcker. Om det inte dyker upp något otroligt bra erbjudande...


Yxmannen av Ray Celestin
Galveston av Nic Pizzolatto
Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan.



4 kommentarer:

  1. Yxmannen var jättebra och Galveston hyfsad. Jenny Colgans serie har jag inte börjat på, men i sommar skall det bli.

    SvaraRadera
  2. Finfina val! (mvh Förläggaren till två av titlarna) :-D

    SvaraRadera