söndag 18 juni 2017

Veckoplanering vecka 25

Läsandet under den gångna veckan (och speciellt i helgen) har faktiskt gått bättre än förväntat så jag har kunnat pricka av några böcker från min attläsalista. Kommande vecka kan det däremot bli lite svårare att få lästid över. Maken är ledig hela veckan vilket betyder att han finns hemma som ett "störningsmoment " (inte illa ment) i och med att ha nog emellanåt vill ha svar på det han säger. Sen är det ju midsommar också och vi vet fortfarande inte om vi får besök under den helgen. Så hur det ser ut med lästid den helgen är än så länge ovisst. Alltså har jag inte heller kunnat bestämma mig för om jag ska delta i Mias Midsommarutmaning eller inte, utan får ta det beslutet nu i veckan.

Det jag i alla fall tänkte försöka läsa den här veckan är






Det finns inga monster av Liselott Willén












Bruden av Mauro Covacich












De fördärvade av Karin Slaughter











Målarens musa av Lisa Strømme








Två av böckerna är ganska tunna och i alla fall en lär vara lätt- och snabbläst så jag räknar nog, trots mindre lästid, med att hinna läsa de flesta av de här böckerna.



Hur ser det ut med lästid för dig och vad tänkte du läsa i veckan?




4 kommentarer:

  1. De fördärvade och Målarens musa verkar bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slaughter är alltid bra och Målarens musa har jag stora förhoppningar på.

      Radera
  2. Krysser fingrene for at jeg skal få tid til å lese en del denne uken, men det er mye sosialt som skjer. Blant annet skal jeg i bryllup til helgen.

    Jeg tenker å få lest "Jenta på Klippen" av Lucinda Riley. Har en følelse av at bøkene hennes egner seg til sommeren :)
    - Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara läst en bok av Lucinda Riley men den var jättebra. Hoppas boken du ska läsa är minst lika bra!

      Radera