fredag 9 juni 2017

Helgläsning

Den här helgen blir nog mycket lugn. Brorsan kommer på besök och han är ute efter läsbart och faktiskt i första hand en speciell bok.  Han kommer att grabba boken så fort han kommit innanför dörren och sen sitter han och läser koncentrerat. Så ikväll lär man inte få många ord ur honom.
Det finns med det hela är att jag också kan sitta och läsa - umgås kan vi göra imorgon på dan.
Vad är det jag ska läsa då under den här helgen? Jag har haft ett antal böcker som hängt med på mina helgs- och veckoplaneringar ett tag. Nu har jag äntligen kommit igenom de flesta av dem och det är bara två som återstår., sen kan jag börja jobba mig igenom en ny hög.
Så i helgen ska jag läsa






Flickan med gåvorna av M.R. Carey













Fenomenet GW av Lars Ragnar Forssberg








Hinner jag börja på någon till så skulle jag bli jätteglad.


Vad ska du läsa i helgen?





1 kommentar:

  1. Denna helgen blir det nog inte så mycket lästid. Men större delen av Ola Larsmos "Swede Hollow" ska jag försöka hinna med, och några kapitel i Pippi Engstedts "Promenadboken". Sen hämtade jag ut Katarina Wennstams "Flickan på hotellet" på biblioteket idag, och den drar... Men jag får sansa mig lite! ��

    SvaraRadera