söndag 11 juni 2017

En smakebit på søndag - Flickan med gåvorna


När solen skiner när man går upp blir man direkt lite piggare och gladare och det känns som om man skulle orka lite mera. Det märks också på herrarna i huset. Igår satt vi alla och läste hela dagen, idag har brorsan planerat att städa ur sin bil, maken tänker meka med sin och jag ska försöka ta itu med att plocka fram de där böckerna som ska iväg.Det är ändå bli tid över till att fixa lite här hemma. Så om vädret nu bara håller i sig så kanske vi får en hel massa uträttat.

Men först på min agenda står En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers

-------------------------

Min smakbit kommer från sidan 32 i Flickan med gåvorna av M.R. Carey (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Melanie reser sig inte från sängen. Hon sitter bara kvar och väntar. Hon tycker inte speciellt bra om dr Caldwell. Det beror delvis på att dagsrutinerna rubbas varje gång dr Caldwell dyker upp, men mest beror det på att hon inte vet vad dr Caldwell är till för. Lärarna undervisar, och sergeantens män kör barnen fram och tillbaka mellan klassrummet och cellerna, och de ger dem mat och duschar dem på söndagar. Dr Caldwell dyker bara upp, vid oförutsägbara tidpunkter (en gång försökte Melanie lista ut om det fanns ett mönster, men hon kunde inte upptäcka något), och då slutar alla med det de höll på med, eller det de skulle göra, och fortsätter inte förrän hon har gått."


25 kommentarer:

  1. Den här boken är jag lite nyfiken på! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jag hade tänkt läsa Flickan med gåvorna innan filmen kom ut. Filmen har getts ut för ett bra tag sedan och boken är fortfarande oläst... Det var bra med en påminnelse! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte att den finns sm film! Tack för infot!

      Radera
  4. Tack för smakebiten, den väntar i hyllan

    SvaraRadera
  5. Den här är på väg hem till mig och några till då vi valt att läsa den som nästa bok i vår bokcirkel :) Det ser jag fram emot!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den här är jag nyfiken på, men osäker på om det är en bok för mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var också osäker men vile testa mina gränser.

      Radera
  7. Tack för smakbiten! Den här stack ut mot mängden, oerhört bra bok. :)

    SvaraRadera
  8. Den andas lite Stephen King. Intressant.

    SvaraRadera
  9. Den här är jag väldigt nyfiken på. Men väntar nog tills den kommer på pocket.

    SvaraRadera
  10. Denne leste jeg for en stund tilbake; syns den var veldig fascinerende! Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  11. låter lite obehagligt med sergeanter och celler. en blir nyfiken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Jag är så nära att beställa denna i sommarens pocketkampanj :)

    SvaraRadera