torsdag 1 juni 2017

Hett i hyllan #94


Eftersom det var min födelsedag igår så tog jag ledigt från bloggandet så idag blir det till att köra igång med full fart. Och torsdagar börjar alltid med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------

Boken jag tagit fram idag köpte jag på bokrean 2015




Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag hade både hört och sett författarnamnet lite överallt så när jag såg den här boken billigt på bokrean så var jag ju tvungen att prova på. Efter det har jag läst annat av Christoffer Carlsson men den här har bara blivit liggande i bokhyllan. Kanske det vore dags att ta itu med den? Eller ska den kanske få åka iväg i den allmänna utrensningen nu i sommar?


6 kommentarer:

  1. Ja tänka sig den har jag med i hyllan. Jag har inte läst något av denna författare.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte du ska slänga den, läs den, för den är bra.
    Och den där bokrean gör verkligen att man får många böcker som är svårt att hinna läsa, min är från förra rean om du vill ha direkt länk så varsegod

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2017/06/hett-i-hyllan-170601.html

    SvaraRadera
  3. Den här står också i min hylla och väntar. Vet inte varför jag inte läst när jag gillar allt annat av honom..

    SvaraRadera
  4. Den boken har jag på läsplattan....oläst!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst något av honom men om du har gillat andra av hans böcker får du väl ge den en chans...

    SvaraRadera
  6. Jag har bara läst en bok av honom, hans andra bok, men det kommer att bli fler :)

    SvaraRadera