fredag 23 juni 2017

Bokbloggsjerka 23-26 juni

Midsommarafton! Oj så fort den här månaden har gått för att inte tala om den senaste veckan. Maken har varit ledig den här veckan och han klagade igår över att den gått alldeles för fort och hur han inte har hunnit ens med hälften av allt han ville göra. Men jag tycker nog att han hållit på alldeles tillräckligt - man måste också ta det lugnt och njuta lite när man är ledig.

Dagen på bloggen får börja med Bokbloggsjerkan och Annika vill veta

Vilken författare förekommer mest i din bokhylla?

-----------------------

Det måste nog i sådana fall vara någon serie, trots att jag inte följer så många. Och då ligger nog Jan Mårtenssons Homan-deckare bra till - en del skänktes bort innan jag insåg att jag ville ha kvar hela serien, så just nu håller jag på och köper upp mig på de äldre böckerna i serien på loppisar och second-hand så att jag ska få ihop hela serien. På god andra plats kommer nog Herkulesserien av Mons Kallentoft & Markus Lutteman där jag har de fyra som finns än så länge. Eftersom jag rensar ut och skänker bort böcker med jämna mellanrum så blir det sällan så att jag har mycket av en enda författare, om det inte är böcker som jag verkligen gärna vill ha kvar.



11 kommentarer:

  1. Det förändras ju ibland i hyllorna. Alla mina böcker får inte plats i bokhyllorna så svaret blev lite därefter. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. inte läst dessa, trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  3. Oj, jag rensar lite (väldigt lite, egentligen), men mina favoritförfattare skulle jag aldrig göra mig av med.

    SvaraRadera
  4. Har några Homan-deckare. Hade önskat att jag hade alla för jag tokgillar dem.

    SvaraRadera
  5. har inte läst något av Jan Mårtensson, men jag har tänkt att jag någon gång skulle göra det

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att ha kvar serier som jag gillar :)

    SvaraRadera
  7. Har också böcker jag ångrat man gjort sig av med. Kanske vore nåt att återskaffa via loppis! :)

    SvaraRadera
  8. Jag har väldigt svårt att rensa bort böcker. En del har hamnat i garaget.

    SvaraRadera
  9. Jag förbereder mig mentalt för en bokhyllerensning senare i sommar.

    SvaraRadera
  10. Jag rensar väldigt lite. Och definitivt inte serier jag gillar.

    SvaraRadera
  11. Skulle också behöva rensa böckerna i min hylla men har inte hjärta haha XD

    SvaraRadera