måndag 19 juni 2017

Tematrio - Sommarplaner

Måndag och då är det Lyrans Tematrio som gäller. Och den här gången är det säsongens sista Tematrio sen tar Lyran semester och återkommer i slutet av augusti.
 Lyran uppmanar

Veckans tema handlar om sommarplaner och kan därmed inkludera lite av varje. Berätta om tre saker ni planerar att göra i sommar!

----------------

Inte så lätt det här, det beror lite på hur man definierar sommar. Så jag räknar då med juni, juli och augusti. Tyvärr är mina egna aktiviteter ganska begränsade på sommaren eftersom jag inte tål sol eller alltför mycket värme.

1. Maken jobbar hela juni och juli så då är vi hemma och livet går sin gilla gång. Eventuellt blir det någon liten utflykt nån helg

2. Vi har planerat att åka på lite loppisar och förhoppningsvis hinner vi också med någon auktion. Och så ska vi själva ha bord och sälja någon helg så vi får bort lite sånt som vi själva inte längre vill ha kvar.

3. Jag ska läsa, läsa, läsa och så läsa lite till, vilket egentligen är som vanligt, men jag hoppas att det blir sådant väder (lagom varmt och inte för stark sol) att jag kan sitta ute och läsa.




9 kommentarer:

  1. jag sitter helst i skugga med mina böcker

    SvaraRadera
  2. loppisar är kul, man kan hitta böcker :)

    SvaraRadera
  3. att läsa ute är helt fantastiskt. kul med sommarloppisar

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas på att läsa en hel del.

    SvaraRadera
  5. Om det blir stark sol får du hitta ett fint äppelträd att sitta under? Med nakna tår i gräset, mmm...

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en fin lässommar!

    SvaraRadera
  7. Loppisar och auktioner är nog för många ett återkommande sommarnöje. Man kan ju hitta böcker där oxå... ;)

    SvaraRadera
  8. Loppisar och auktioner är trevligt att gå på. Läsning hoppas jag också att det blir en hel del av i sommar ;)

    SvaraRadera
  9. Auktion var det länge sen jag var på men loppisar är alltid kul, både att fynda och försöka sälja.

    SvaraRadera