söndag 4 juni 2017

En smakebit på søndag - Den fallande detektiven

Hittills har den här helgen varit perfekt. Eftersom det är långhelg, 4 lediga dagar för maken, så tog vi det lugnt på lördagen. Han höll på med bilen och jag satt och läste. Idag hade vi tänkt titta in på loppisen på Ulva, men som vädret är nu så är det lika bra att stanna hemma istället och läsa.

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------

Min smakbit kommer från sidan 126-127 i Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"I början var det Grim som bad mig besöka honom, inte tvärtom. Enligt personalen har han inga besökare, utom enskilda poliser som då och då vill höra honom upplysningsvis gällande brott han på ett eller annat sätt antas ha uppgifter om. Grim har ingen familj, inga vänner. De han har är av den sorten att det inte anses bra för hans behandling att träffa dem. För drygt en månad sedan lyckades en man som kallas Jack lura sig in. Han arbetade som polis en gång, antagligen var det därför han klarade av det. Han vände lagen och kåren ryggen för åtskilliga år sedan och utför nu uppdrag åt den grupp som betalar honom mest. Det är oklart vad han ville Grim, men vad det än var så var det nog värt pengar. Efter den incidenten är personalen ännu försiktigare, än mer kontrollerande, när det kommer till vilka som får besöka honom."


15 kommentarer:

  1. En serie jag är lite nyfiken på! Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  2. jag tror att Christoffer Carlssons böcker är jättebra. har länge tänkt läsa dem. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Har tänkt läsa den här serien någon gång. Ovisst när :)

    SvaraRadera
  4. Christoffer Carlsson är en författare som jag är riktigt nyfiken på att läsa. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Den där kan nog vara bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Christoffer Carlsson har jag faktiskt försökt läsa en bok av, vet inte vad det var men kom inte vidare. Kanske borde testa på nytt med en annan. :)

    SvaraRadera
  7. Tack för smakebiten, jag har ännu inte läst serien.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. En av mina favoritserier :-)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Det låter spännande!

    SvaraRadera
  10. Har flera av Christoffer Carlssons böcker som jag vill läsa snart. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  11. Borde kanske läsa Christoffer Carlssons böcker snart. Den här verkar ju bra. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Har läst den men det var ingen serie jag fastnade för.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Christoffer Carlsson är en av mina favoritförfattare.

    SvaraRadera