söndag 25 juni 2017

En smakebit på søndag - De fördärvade

Maken har haft semester hela den gångna veckan och det är sista lediga dagen idag och imorgon är det jobbet som gäller igen. Visst har det varit skönt att ha honom hemma men samtidigt är det faktiskt också skönt när han börjar jobba igen och jag kan återgå till mina vanliga rutiner.

Flukten fra virkeligheten har tagit sommaruppehåll med En smakebit på søndag, men jag tycker att söndagarna känns tomma utan en smakbit så jag kör ändå.



------------------



Min smakbit kommer från sidan 94-95 i De fördärvade av Karin Slaughter (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)




"Trots att Kate inte ville göra det grep hon om hadtaget. Hon var så svettig om händerna att hon inte kunde få veven att röra på sig.
Jimmy lutade sig över henne och vevade ner rutan "Romeo, kom hit!" skrek han.
En svart man släntrade fram till dem med händerna instoppade i byxlinningen. Han var klädd i gula, kraftigt utsvängda byxor och en klargrön skjorta. Den hade så många uppknäppta knappar att Kate såg håret som växte nedåt från naveln. Sedan såg hon det ännu bättre, för han ställde sig så nära att Kates axel nästan rörde vid honom."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar