tisdag 27 juni 2017

Top Ten Tuesday - Årets bästa hittills 2017

Jag hade tänkt mig att nu kommer årstiden då jag kanske kan skala av mig i alla fall ett lager kläder, men hittills har det bara blivit ett par sådana dagar. Just nu är det bara 14 grader ute så det var bara att dra på sig extratröjan och de tjockare byxorna. Läslusten verkligen på topp och det är skönt. När vädret är som det är, igår var det periodvis riktigt fint men helt plötsligt kunde det komma en regnskur från ingenstans och det verkligen öste ner, och inte var det varmt heller. Man är inte precis sugen på att vara ute och å passar det ju bra att sitta inne och läsa. Och så måste man ju blogga lite också och idag är det Top Ten Tuesday som gäller. Temat idag är Årets hittills bästa böcker

Best Books You've Read In 2017 So Far

-----------------

Jag har haft turen att läsa väldigt många bra böcker under de sex första månaderna de här året så det är inte precis svårt att få ihop en lista. Det svåra är snarare att välja ut vilka som ska finnas med, när det finns så många att välja mellan. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.

1 Konklaven av Robert Harris
2. Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl
3. Laboon av Henrik Tord
4. Heroine av MonsKallentoft & Markus Lutteman
5. Borgen av Ellinor Häggström
6. Fixaren av Gabriella Ullberg Westin
7. Brevbärarens sista möte  av Dan Fränkel
8. Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson
9. Midnattsrosen - Lucinda Riley
10. Reinkarnatörerna: Skymningseld av Henrik Widell

9 kommentarer:

  1. Två av tre har jag läst och verkligen gillat. Sen var det många spännande tips..

    SvaraRadera
  2. Fixaren och Midnattsrosen var verkligen bra, men kom inte med på min lista pga verkligt hård konkurrens :)

    SvaraRadera
  3. Har bara läst Konklaven från din lista. Gillade den men den fick inte vara med på min lista. Heroine ska jag läsa förhoppningsvis läsa inom kort när mitt rec.ex behagar anlända.

    SvaraRadera
  4. Det är glädjande att jag har flera av dina tio på min att-läsa-lista :)

    SvaraRadera
  5. Jag ska hitta dig är riktigt bra, ska precis börja på bok nr 2! :D

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att se att Laboon finns på din lista, den fick jag skickad till mig och skall läsa inom kort. Heroine likaså.

    SvaraRadera
  7. Inte läst någon av dessa, men Konklaven står på läslistan, och ett par andra också, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Konklaven låter väldigt spännande. Erika Olofsson Liljedahl kunde varit med på min lista också

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon på din lista. Tack för tips!

    SvaraRadera