söndag 10 juni 2018

En smakebit på søndag - När du vänder dig om

Vilken helg! Vi har varit utan tv, telefon och internet sedan fredag eftermiddag. TV kom tillbaka sent på fredag kväll men det här är första gången jag kommer ut på internet på stationära datornsen i fredags. Förhoppningsvis kommer nu allt att fungera som vanligt igen. Det bästa med att vara utan allt det där är att man hinner läsa en hel massa, men man känner sig verkligen avskuren från resten av världen. Det sämsta är att jag nu ligger efter med en hel massa som jag hade planerat att göra på fredag och lördag, så det blir ganska fullt upp på söndagen och början av kommande vecka. Men söndagen börjar med  En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------

Min smakbit kommer från sidan 6 i När du vänder dig om av Pernilla Ericson (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)


"Nu hoppade hon ner från fönstersprånget, rundade köksbordet och ropade glatt "Hörru, plutten, nu är du väl uppe lite väl sent?" Tvärstannade.
För det var inte Linus som stod där på hallmattan. Det var en högrest man. Klädd i jeans och t-shirt, och med ögon som inte riktigt fäste i hennes. Det var något ofokuserat, kladdigt, i den blå blicken. Och hon tog ett steg tillbaka. Hörde sin egen andning bli häftig, hjärtat rusa.
"Du har gått fel. Gå ut härifrån", sa hon skarpt.
Den kladdiga blicken följdes av ett leende.
"Visst, ser du", sa han flinande och tillade: "Hej Stina."
Hon drog efter andan. Han visste vad hon hette."





11 kommentarer:

  1. Det där är en serie som jag inte har börjat läsa. Än. Första delen står i alla fall i hyllan.

    Att vara utan alla kommunikationsmöjligheter är fruktansvärt. Vi har en dongel med mobilt bredband när det händer, så man i alla fall kan komma åt Internet :)

    SvaraRadera
  2. Oh, låter spännande. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Den serien vill jag ta mig an någon gång

    SvaraRadera
  4. Tack för spännande smakbit. Den boken kände jag inte till.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten trevlig söndag! Läskig bok

    SvaraRadera
  6. Det var flom her på vinteren i fjor og vi var uten internett i 14 dager. TV var bare borte en uke. Jeg er helt enig i at man da ser hvor avhengig man er. (Heldigvis virket mobilnettet slik at vi kunne sette opp nett med mobilene). Det mest positive var jo hvor utrolig mye jeg fikk lest på den tiden. :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten - den var ju verkligen nära den som jag gav :-)

    SvaraRadera
  8. usch, ögon kan var förskräckande. tack för smakebiten! kände inte till boken

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Ny bok för mig. Låter spännande.

    SvaraRadera
  10. Det där lät ruggigt! Jag känner att jag gärna vill veta vad som händer sen.

    SvaraRadera