lördag 30 juni 2018

Veckans bokmärke vecka 26


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

------------------------------

Den här gången har jag tagit fram ett riktigt gammalt bokmärke som jag köpt på loppis


I vanliga fall kan man  ju inte datera såna här gamla, handbroderade bokmärken, utan man vet att de är gamla eftersom det syns på dem, men man vet inte hur gamla. Men det vet man när det gäller det här bokmärket


Vänder man på det här bokmärket så finns dateringen där, det står

jag själv sytt
9/9 1902
Astrid Ekbom 
Matfors

Ett sånt här bokmärke kunde jag ju inte motstå, trots att jag nog aldrig kommer att använda det.

1 kommentar: