tisdag 26 juni 2018

Veckans topplista vecka 26 - Böcker som utspelar sig på sommaren

Dags för Veckans topplista, som anordnas av Johannas deckarhörna,som också är den sista före sommaruppehållet. Temat är

Böcker som utspelar sig på sommaren

---------------------
Böckerna är listade utan inbördes ordning och  titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken





1. En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz











2. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden  av Jenny Colgan













3. Blomsterflickan av Ellinor Häggström












4. Min mammas hemlighet av Nikola Scott


 


5. När drömmen slår in av Sofia Fritzson







13 kommentarer:

  1. så många trevliga sommarböcker, inte läst någon än.

    SvaraRadera
  2. Min mammas hemlighet är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  3. Tack för väldigt somriga tips! Ingen jag har läst.

    SvaraRadera
  4. Tack för sommartipsen! Har inte läst någon.

    SvaraRadera
  5. Ser ut som trevliga sommarböcker, inte läst någon. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Hmmm... Borde läsa ngt av Sofia Fritzson, hon kommer ju härifrån... Var den bra?

    SvaraRadera
  7. Tack för tips! Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dessa, men Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden ska jag läsa i juli :)

    SvaraRadera
  9. Jamen, Sofia Fritzsons bok, den kom jag inte på! Den hade jag kunnat ha med!

    SvaraRadera
  10. Härligt med sommarböcker, jag har läst 3 stycken

    SvaraRadera
  11. Tack för trevliga tips. Jenny Colgans bok står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera
  12. Har inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  13. Har inte läst någon, men tror den första finns i hyllan...

    SvaraRadera