måndag 18 juni 2018

Tematrio - Mat och kakor

Idag har jag verkligen tagit det lugnt - av någon anledning har jag varit väldigt trött idag så jag har tillbringat största delen av dagen och kvällen liggandes i soffan, det kanske är vädret, grått och trist, som påverkat mig. Men när jag har sådana här dagar får jag så dåligt samvete till slut att jag kommer igång lite grann i alla fall. Och eftersom det är måndag så kommer Lyrans Tematrio som en skänk från ovan. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker som präglas av mat, kakor och godsaker! 

----------------

Det här temat passade mig perfekt och  jag visste direkt vilka böcker jag skulle välja. Här kommer både mat och kakor  (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)






Den lilla bistron i Bretagne av Nina George













En fransk curry: 100 steg från Bombay till Paris av Richard C. Morais













Vägen till Sugar Maple Inn av Louise Miller

5 kommentarer:

  1. En fransk curry har jag inte läst, men jag är tämligen säker på att jag har sett den som film.

    SvaraRadera
  2. sett Curry som film, lönnsirapboken är jag lite nyfiken på, lönnsirap är jättegott till plättar 🇬🇧

    SvaraRadera
  3. blir riktigt sugen på Vägen till Sugar Maple Inn. den ser läcker ut på omslaget också

    SvaraRadera
  4. Sugar Maple Inn ser sockersöt ut på alla vis!

    SvaraRadera
  5. Tre böcker som jag känner till, men har inte läst dem ännu.

    SvaraRadera