söndag 17 juni 2018

En smakebit på søndag - Stormsystern

Jag känner att jag varit riktigt produktiv hela lördagen. Förutom allt det vanliga för en lördag så har jag hunnit med att skriva om ett par böcker och läsa en hel del, så det känns som att jag fått undan lite sånt som jag legat efter med ett tag.
På söndagen ska vi åka och hälsa på hos några vänner så då blir det nog inte så mycket annat gjort. Men söndagen börjar med  En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------------------------

Min smakbit kommer från sidan 443 i Stormsystern av Lucinda Riley (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)




"Jens Horst Halvorsen - mer känd som "Pip", ett smeknamn han fick när han inte var mer än ett litet frö i sin moders mage - gick med raska steg mot den ståtliga ljusgrå stenbyggnaden som inhyste Leipzigs musikkonservatorium. Den här morgonen skulle han och hans studentkamrater på en föreläsning med Hermann Abendroth, den berömde dirigenten för Gewandhausorkestern i Leipzig, och han riktigt darrade av förväntan. När han kom till Leipzig för två och ett halvt år sedan, efter att ha lämnat det begränsade musiksamfundet i sin hemstad Bergen, hade en helt ny värld öppnat sig för honom, både på det konstnärliga och personliga planet."











17 kommentarer:

  1. Jag har inte börjat läsa den här serien än, men jag skall. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Har sett att många läser de här böckerna och gillar: jag vet inte ännu om jag känner mig lockad eller ej :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Verkar som rätt omtyckta böcker detta.

    SvaraRadera
  4. Den här författaren är jag nyfiken på. Den norska anknytningen var ju trevlig ;-)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här boken tänker jag läsa inom kort.

    SvaraRadera
  6. Den boken står ett ett stort "finnkäringen" på. Måste läsas, tusen tack för smakbiten

    SvaraRadera
  7. låter intressant! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  8. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Jeg liker denne bokserien, og det var jo spesielt kjekt at denne boken handlet om Norge. Jeg har de neste i serien, men har ikke fått lest dem enda. Men de er jo perfekte sommerbøker så kanskje jeg skulle sette igang med dem :-)
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Den här skall jag försöka läsa så snart som möjligt.

    SvaraRadera
  11. När jag läste det som förlaget skrivit, så låter det som en intressant serie, även om smakbiten inte ger någon direkt ledtråd ;)

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Snyggt omslag.

    SvaraRadera
  13. Jeg har ennå ikke lest noe av Lucinda Riley, takk for smakebit :)

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbit. Jag läste boken De sju syster a och den är verkligen fantastisk bok och jag är intresserad av att läsa den andra boken.

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbit. Jag läste boken De sju systerna och den är verkligen fantastisk bok och jag är intresserad av att läsa den andra boken.

    SvaraRadera