torsdag 14 juni 2018

Helgfrågan vecka 24


Det är torsdag och helgen närmar sig och då är det dags att svara på Mias Helgfråga. Idag vill hon veta

Är det någon serie du tänkt läsa i sommar? Behöver ju inte vara deckarserie, finns romanserier med.
Vad brukar du hitta på om du ska bjuda på något gott?

----------------------------

Jag kommer att läsa en del böcker som tillhör serier



Stormsystern, del 2 i Lucinda Rileys serie om de sju systrarna, den här läser jag just nu
Generalens älskarinna, del 2 av bok 3  i Lisa Hågensens Purebred-serie
Nattvakten, del 1 i Anna Ihréns Jubileumsserie
Annars skjuter jägaren mig av Nele Neuhaus, del 6 i serien om Bodenstein & Kirchhoff
Strandhotellet av Olséni & Hansen, del 4 i Mord i Falsterbo

och så hoppas jag hinna med någon av Jan Mårtensons Homandeckare också, det brukar vara perfekt sommarläsning.

Bjudmat? Helst lite "plockmat" där det finns något för alla. I min bekantskapskrets finns nämligen rena köttätare, vegetarianer, folk med olika allergier (gluten, laktos, tomater, jordgubbar osv osv) så det enklaste är att fixa så var och en kan välja vad de vill och/eller kan äta











9 kommentarer:

  1. Förr plöjde jag serier lätt, fort och gärna. Inte nu längre!

    SvaraRadera
  2. nya namn för mig, likanat i min familj, svårt att göra alla nöjda :)

    SvaraRadera
  3. Just det ja, Storasystern ska även jag läsa snart tänkte jag.

    SvaraRadera
  4. Anna Ihren serie får man ju läsa när man fått boken

    SvaraRadera
  5. Det lutar åt att jag läser någon bok som ingår i en serie under sommaren, om jag inte blir sugen på annat. Plockmat är bra.

    SvaraRadera
  6. jamenjustja. Nele Neuhaus ska jag också läsa!

    SvaraRadera
  7. Stormsystern kommer även jag att läsa snart.

    SvaraRadera
  8. Purebred III andra delen läser jag nu, Strandhotellet står på tur. Nyfiken på Jan Mårtensons böcker, verkar bra. Plockmat toppen bjudmat när olika matval går isär. Hänsynsfullt. :)

    SvaraRadera
  9. Många serier där. Några som faktiskt fick mig att skriva upp dem. Plockmat, buffé, smörgåsbord fungerar alltid bäst.

    SvaraRadera