tisdag 19 juni 2018

Veckans topplista vecka 25 - Australien


Jag börjar tisdagen på bloggen med Veckans Topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Den här veckans tema är

Australien
Författare eller böcker, ni väljer själva vilket som hamnar på veckans australiensiska topplista.

---------------

Det tog ett tag att komma på fem böcker men det gick till slut (titeln på de böcker jag recenserat här på bloggen är länkad till recensionen). För min del blev det en blandning av författare och böcker. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning.





1. Hetta av Jane Harper













2. Lämna inga spår av Hannah Nyala












3. Liv eller död av Michael Robotham












4. Matildas sista vals av Tamara McKinley













5. Floden blev mitt liv av Nancy Cato

















12 kommentarer:

  1. Tack för tipsen. Jag har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  2. Mycket Jane Harper på listorna idag - kanske nåt för sommarläsningen?

    SvaraRadera
  3. känner till McKinley och Harper och Floden blev mitt liv. men de två andra var nyheter

    SvaraRadera
  4. Floden blev mitt liv :) Jösses, vilken bra TV-serie det var.

    SvaraRadera
  5. Inte läst någon av böckerna. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Hetta har jag läst. Tack för övriga tips!

    SvaraRadera
  7. Tackar för tipsen, Hetta har jag lite funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  8. Blev sugen på Lämna inga spår, Liv eller död och Floden blev mitt liv. Tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Men ja! Floden blev mitt liv var ju så himla bra som TV-serie, den vill jag se igen. :) Dock inte läst någon på din lista, men Hetta ligger nog bra till tror jag. ;)

    SvaraRadera
  10. Har bara sett Floden blev mitt liv som TV-serie visste faktiskt inte att det var en bok, kanske skulle ta och läsa den någon gång.
    Lämna inga spår har jag också läst, och den är bra, det är så fint samspel mellan Tally och Josie.

    SvaraRadera