onsdag 13 juni 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 24: Sex snabba om öar


Dags för Kulturkollos veckoutmaning som den här gången handlar om öar. Utmaningen lyder

Öar förekommer ju i alla sammanhang, film, TV, musik mm men vilka är egentligen era favoriter? Denna vecka vill vi på Kulturkollo veta allt om era relationer till öar så här har vi sex snabba på temat för att göra en enkel liten gallup:

------------------

Semester: Gotland eller eller Sicilien?
En kompis till mig bor på Gotland där hon driver en liten djurpark, B&M Gård Djurpark,  och det är på tiden att vi åker över och hälsar på hos henne
Musik: Irländsk folkmusik eller Japan-pop?
Vad är Japan-pop?
Drink: Cuba libre eller Manhattan?
Är inte så förtjust i rom
TV: Shetland eller Skärgårdsdoktorn?
Den är ju baserad på böcker som jag gillar
Film: The Island eller The Island of Dr Moreau?
Varken eller - tittar inte speciellt mycket på film och har inte sett någon av de här och det jag googlade fram om dem lockade inte alls
Litteratur: Robinson Cruse eller Flugornas herre?
Har läst båda för länge sedan och Robinson Cruse är nog den jag skulle vilja läsa om.

7 kommentarer:

  1. såg att man kan se The Island i svtPlay.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte riktigt att det är rätt genre för mig

      Radera
  2. Jag valde Flugornas herre, men jag skulle gärna läsa om Robinson Crusoe. (Jag känner mig säker på att jag läst den, men det kan ha varit en förkortad version när jag var barn.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flugornas herre är ju bra den också, men den kommer jag ihåg alldeles för bra fortfarande.

      Radera
  3. Klart man kan välja båda (el ingen)! Vad kul med b&b på Gotland med djur! Vilken grej!Nästan så man skulle vilja öppna ett sjökv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har bara en djurpark, ingen b&b så vi kommer att bo annanstans

      Radera
  4. Exakt, vad i hela friden är Japan-pop??

    SvaraRadera