onsdag 6 juni 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 23: Tre lättsmälta tack



Idag tänkte jag delta i Kulturkollos veckoutmaning om lättsmält. Lättsmält är min melodi just nu. Utmaningen lyder

Den här veckan vill jag be er om tips på tre lättsmälta saker. Det ska vara en att läsa, en att se och en att lyssna till. 

--------------------
Att läsa

Lättsmält läsning för mig är oftast t ex feelgood, romance och liknande. En serie som jag då skulle vilja rekommendera är Äventyr för ensamma hjärtan av Katy Clins  där senaste boken var





Destination Chile 
Titeln är länkad till recensionen och där finns länkar till de tidigare delarna i serien.






Att se

Jag tittar inte så mycket på tv, men en serie som jag nu sett ett par avsnitt av är Sommaren med släkten och den passar ju perfekt just nu.


Att lyssna

När det gäller att lyssna så är det radio som gäller för mig, oftast P4 Uppland. Där får man en lagom blandning av nyheter, lättsamma snackprogram och lite lättsmält musik mellan varven. Det blir en bra blandning av lättsmält och aktuellt. Jag har radion på hela dagarna året om och för mig är nog radio det perfekta att lyssna till.



4 kommentarer:

  1. Tack för tipsen, det var en del nyheter för mig och det är ju alltid väldigt välkommet.

    SvaraRadera
  2. Destination Chile låter lite spännande.

    SvaraRadera