måndag 4 juni 2018

Tematrio - Sommarböcker

Idag har det äntligen varit lite svalare och det är jätteskönt, helgens hetta var faktiskt lite för mycket för mig. Man ska nog egentligen inte klaga med tanke på hur somrarna de senaste åren sett ut utan bara vara glad och nöjd för att det äntligen ser ut att bli en riktig sommar som inte regnar bort... nu är det i alla fall dags för Lyrans Tematrio. Hon säger

Den senaste veckan har det väl odiskutabelt varit sommar och temat denna vecka är helt enkelt berättelser som utspelar sig på sommaren. En extra guldstjärna får ni om ni dessutom berättar om böcker som har ordet sommar i titeln.

-------------

Det här var ju enkelt och bra och tre böcker var det inga problem med att hitta i mappen för mina lästa böcker. Två har ordet sommar i titeln! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken





En sommar på luffen av Eli Åhman Owetz














Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan










Blomsterflickan av Ellinor Häggström








9 kommentarer:

  1. Jag hade med två av dessa, hihi

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Hennes böcker är riktigt trevliga!

      Radera
  3. Tre olästa för mig. Somriga titlar, tack för tips! :)

    SvaraRadera
  4. har inte läst någon av dina böcker. men jag läste en annan titel av Jenny Colgan, Christmas at the Cupcake Café

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag också läst. Alla hennes böcker är lite småmysiga

      Radera
  5. Det där lilla bageriet verkar dyka upp både här och där idag!

    SvaraRadera