torsdag 7 juni 2018

Helgfrågan vecka 23


Ikväll har jag gjort det igen, nämligen sovit bort hela kvällen och inte fått nånting gjort. Jag la mig i soffan efter middagen och tänkte bara ta min vanliga kvällsvila, dvs ligga och slötitta på tv ett tag, en så hade jag somnat och sov stenhårt ett par timmar. Men antagligen behövde jag det så jag ska nog inte klaga. Nu är det i alla fall dags för Mias Helgfråga. Hon vill veta

Vilken bokform gillar du bäst?

Bonusfråga: Vilken bok står på tur?

-----------

För mig är det pappersböcker som gäller, spelar ingen roll vilket format (inbunden, häftad, pocket) det är så länge det är en tryckt bok. Numera kan jag läsa e-böcker, men då måste jag ändra lästekniken så pass mycket att det inte längre är behagligt att läsa, ljudböcker funkar inte alls för mig. Så tryckt är absolut bäst!

Just nu läser jag




Falco av Mons Kallentoft & Anna Karolina










och efter den blir det





Under två timmar av Hanna Landahl








16 kommentarer:

  1. visst läser man e-böcker på annat sätt, gör det i nödfall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite samma för mig, e-böcker läses i undantagsfall

      Radera
  2. E-böcker tycker jag är svårt. Tycker inte om att läsa på en skräm. Gör det så mycket ändå när jag skriver och redigerar mina egna manus. Ögonen blir trötta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen höjdare att läsa på skärm, speciellt om man annars jobbar mycket framför en.

      Radera
  3. E-böcker har jag inte mycket till övers för.

    SvaraRadera
  4. E-böcker läser jag inte, får räcka med all skärmtid som blir på jobbet och hemma. Blir trött på ögonen och det känns bättre att läsa pappersböcker och så funkar ljudböcker för mig.

    SvaraRadera
  5. Pappersböcker är trevligast. Klarar inte ljudböcker. somnar alldeles för lätt :)

    SvaraRadera
  6. pappersboken bäst. Kallentoft tycker jag är lite rå. Hanna Landahl känner jag inte till

    SvaraRadera
  7. Tryckta böcker bäst, utan konkurrens! :)

    SvaraRadera
  8. Jag har massa e-böcker men det blir inte av liksom

    SvaraRadera
  9. Hanna Landahl var en ny bekantskap för mig.

    SvaraRadera