söndag 10 juni 2018

Månadens bästa bok Maj



Det här månadsskiftet har varit så händelserikt att jag helt glömt bort att välja ut Månadens bästa bok i maj i Mias utmaning.
Det blev jättesvårt att försöka välja, jag läste många väldigt bra böcker i maj. Till slut blev det ett val mellan två böcker och då gick det inte längre att välja bara en av dem så det får bli en delad förstaplats den här gången. Det är två väldigt bra böcker som är så helt olika att det var nog mycket därför jag inte kunde välja mellan dem. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.





Den frusna elden av Jens Henrik Jensen
Jag tokgillar den här serien och den här tredje delen tycker jag är den bästa hittills i den serien









Den lilla bistron i Bretagne av Nina George
Den här boken berörde mig mer än vad jag hade väntat mig.





2 kommentarer: