söndag 3 juni 2018

Läsplanering vecka 23

Det är varmt (hett) idag igen! Men idag har vi varit smarta - vi var uppe svintidigt (strax före 06.00) och ytterdörren öppen i ett par timmar för att kyla ner huset. Vid 10.00 stängde vi alla dörrar och fönster och så har det fått vara stängt hela dagen. Alltså är det inte så jättevarmt inomhus nu, utan faktiskt helt uthärdligt, vilket också betyder att jag inte behövt må illa och så kanske jag får lite gjort idag istället för att bara ligga ner och svettas. Början av kommande vecka ska enligt prognoserna bli lite svalare så jag får satsa på att få lite gjort då.Och det innefattar också en hel del läsning (har inte orkat ens läsa så mycket under helgen som jag hade velat).


Det jag tänkt läsa under vecka 23 är





Demonviskaren av Lovisa Wistrand
Läser jag just nu











Lånat silver och krossat glas av Ewa Klingberg













Falco av Mons Kallentoft & Anna Karolina










Under två timmar av Hanna Landahl










Så länge det inte blir lika vidrigt varmt som det har varit den här helgen så bör det inte vara några problem med att hinna läsa de här böckerna.

Vad ska du läsa under kommande vecka?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar