torsdag 25 januari 2018

Årets favoriter 2012



Häromdagen var temat på Top Ten Tuesday "Böcker jag gillade men inte kommer ihåg så mycket om" och då funderade jag på det här med min Årets favoriter. Tanken med den var att de böcker som hamnade där skulle vara sådana som jag var bra och som lämnade ett så bestående intryck att jag skulle kunna tänka mig att läsa om dem. Nu läser jag ju sällan om böcker, men ibland kan jag bli sugen på en omläsning av någon specifik bok. i alla fall, det jag funderade på var om jag fortfarande skulle känna likadant inför de böcker som hamnat på favoritlista. Det måste jag alltså kolla och då börjar jag med favoritlistan för mitt första år som bloggare, nämligen 2012. Tyvärr är inte de här titlarna länkade till recensionen (det hade jag ännu inte kommit på att göra) men då får jag ju ingen hjälp där heller och kan verkligen se hur mycket jag kommer ihåg.

Årets favoriter 2012

Vi, de drunknade av Carsten Jensen
I trygghetsnarkomanernas land (Sverige och det nationella paniksyndromet) av David Eberhard
Mr Tourette och jag av Pelle Sandstrak
Dilledagboken: En finsk fyllbults berättelser av Juha Vuorinen
Bluffen av Unni Drougge
Förkunnaren av Unni Drougge
Fällan av Unni Drougge

De här böckerna platsar verkligen på listan eftersom jag kommer ihåg ganska väl var och en av dem och skulle fortfarande kunna tänka mig att läsa om dem. Så det årets favoriter stämde väldigt väl med kriterierna för favoriter





4 kommentarer:

  1. Vi, de drunknade vill jag verkligen läsa :)

    SvaraRadera
  2. Fällan har jag läst, Drougge skriver bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker väldigt mycket om den serien och hoppas fortfarande att Drougge så småningom fortsätter att skriva om Berit.

      Radera
  3. I trygghetsnarkomanernas land låter ju intressant, men tyvärr finns den inte hos varken Adlibris eller Bokus. Får kika hos Bokbörsen. Tack för tips!

    SvaraRadera