söndag 21 januari 2018

En smakebit på søndag - Det sjunde rummet

Jag somnade gott i soffan med Dart på magen och maken tyckte att jag säkert behövde det så han väckte mig inte vilket gjorde att jag sov bort nästan hela kvällen så nu är jag såklart hur pigg som helst  och lär sitta och läsa ett bra tag till.  Å andra sidan så är jag nattmänniska och brukar sitta uppe och läsa när alla andra sover så  speciellt stor skillnad mot det normala blir det ju inte. Det är lugnt och skönt att sitta på natten och läsa och kika lite på tv emellanåt. Eftersom klockan är efter 24.00 kan jag också delta i En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------------

Min smakbit kommer från sidan 106 i Det sjunde rummet av Erika Svernström (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Plötsligt tycktes paret ha delat upp sig och kvinnan närmade sig hastigt från ena hållet medan mannen kom från det andra.
Vad skulle han göra? Var fanns Alice när han som mest behövde henne? De kanske tyckte att Alvin sett för mycket och tänkte göra sig av med honom en gång för alla? I den här folkmassan skulle ingen märka vad någon gjorde. Alvin gjorde det bästa han kunde komma på - han sprang för livet. Och när han gjort det i ungefär fem sekunder rusade han rakt in i första bästa tält som hade ett draperi för tältöppningen. Där skulle de inte kunna se honom."


15 kommentarer:

  1. kanske ingen bok jag skulle våga läsa ensam på natten... tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Den boken kände jag inte till, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Den känner jag inte till alls. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Det var en spännande smakbit, tack för den!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakebiten den verkar spännande.

    SvaraRadera
  6. Jeg liker også å sitte opp og lese om natten :-) Noen ganger våkner jeg også ganske tidlig og da tar jeg frem boken jeg har på nattbordet og leser en stund istedenfor å stå opp. Det blir en fin liten egentid :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Åh, låter spännande! Tack för tipset.

    SvaraRadera
  8. Spännande! Tack för smakebiten. :)

    SvaraRadera
  9. Den här kände jag inte till, spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. En bok jeg aldri hadde hørt om, men en spennende smakebit. Takk :)

    SvaraRadera
  11. jag hade inte hört talas om den här boken tidigare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Det låter härligt att sitta och läsa mitt i natten.

    SvaraRadera