onsdag 31 januari 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 5: Vad vårdar du?


Idag mår jag alldeles otroligt bra! Jag sov precis lagom (mina vanliga 5 timmar) inatt så jag känner mig ganska pigg. Imorse hann jag med mycket av min checklista och det gick riktigt fort. Så nu är det bara att fortsätta i samma takt. Och då är det dags för Kulturkollos veckoutmaning som den här gången handlar om "vabruari". Utmaningen lyder

Vad vårdar du i februari?
Berätta för oss vad du ska vårda, vad du borde vårda eller vad du skulle vilja vårda. Självklart blir det extra guldstjärna för fyndiga varianter av förkortningen VAB (”vård av b …?”)

-------------------

Jag har en hel del att vårda

Vård av make är en stor del av vårdbehovet här hemma - Maken tar ett stort ansvar för allt hemma i och med att det är många moment som jag rent fysiskt inte är kapabel till. Så det jag kan göra är att försöka underlätta så mycket som möjligt för honom.

Vård av bror (VAB) låter kanske lite annorlunda men han är singel sedan några år, jobbar hårt och bor i en väldigt lyhörd fastighet så han behöver emellanåt komma bort och tillbringa en helg någonstans där det finns lugn och ro och där det serveras god mat varje dag.

Vård av husdjur är en nödvändig del av vårt liv. Har man ett antal illrar och två katter så är det ens skyldighet att se till att de har det bra.

Vård av blogg (VAB) har jag faktiskt redan börjat med och kommit en bit på väg.

Vård av bokläsning (VAB) är en självklarhet. Att se till att man har i alla fall lite  tid varje dag att bara sitta och njuta av att läsa är viktigt

Vård av mig själv. Jag har en tendens att glömma bort hur viktigt det är att se till att man själv mår bra, men jag börjar lära mig, sakta med säkert.





6 kommentarer: