måndag 29 januari 2018

Checklista och att göra-lista


Jag är i vanliga fall inte speciellt organiserad i mitt bloggande men genom att börja med t ex summeringen för varje vecka så har jag sett att man gör det lite enklare för sig själv om man försöker ha någon typ av schema. Så jag kommer börja med checklista med sådant som ska göras varje dag och en att göra-lista för varje vecka för att försöka få lite ordning på bloggandet och annat som ska göras här hemma. Det underlättar ju för mig själv, jag  får ju bättre överblick så ingenting blir bortglömt. Varken checklistan eller veckans att göra-lista är hugget i sten utan när det behövs så är det bara att strunta i dem, men jag lär inte glömma bort så mycket i alla fall. Och det bästa av allt, när jag får idéer så blir de inte bortglömda utan hamnar på någon av listorna och blir kanske verklighet så småningom.
Det här är sånt som man kan hålla på med när man inte jobbar utan har massor med tid att att göra precis vad man vill. Och just nu vill jag bli mer organiserad...



2 kommentarer:

  1. Jag gjorde också en lista varje morgon för ett tag sedan med saker som jag skulle göra under dagen, var faktiskt jättebra och jag fick mycket gjort! Nu när jag tänker efter borde jag verkligen återuppta den där listan..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag märker redan nu att jag får mycket mer gjort.

      Radera