tisdag 16 januari 2018

Veckans topplista vecka 3: Vinterkänsla



Hoppsan vad jag har sovit! Det känns nästan som om jag försovit mig trots att jag inte har några speciella tider på när jag absolut måste gå upp. Men jag hade ju tänkt mig att jag inte skulle sova bort den här veckan så nu får jag nog sätta fart med allt som ska göras. Först på listan finns då Veckans Topplista, som anordnas av Johannas Deckarhörna. Temat idag är

Vinterkänsla (t ex omslag eller i bokens handling)

----------------

Mina fem böcker får man nog vinterkänsla av redan av omslaget, men innehållet är minst lika vintrigt. I de flesta av de här böckerna känner man kylan riktigt ordentligt i berättelsen också.
Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen







1. Köld av Jakob Mjöbring













2. Mot den glittrande snön vid världens ände av Eowyn Ivey











3. Över frusen älv av Theréze Ingmarson












4. Vit feber: En resa till Sibiriens frusna hjärta av Jacek Hugo-Bader











5. Dit vägen leder av Rita Simu








16 kommentarer:

  1. vintriga omslag, inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  2. Mest okända vinterböcker här. Flera verkar intressanta.

    SvaraRadera
  3. Eowyn Ivey har jag tänkt att jag ska läsa någon gång.

    SvaraRadera
  4. Eowyn Ivey är jag nyfiken på. Omslaget lockar verkligen!

    SvaraRadera
  5. Den där Ivey-boken dyker ju upp hos flera - kanske ska kolla upp den lite närmare. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Ser ut som riktigt vintriga böcker. Inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  7. Dessa har gått min näsa förbi eller ska man säga ögon kanske

    SvaraRadera
  8. Vintriga fina böcker. Eowyn Iveys bok läste jag ut i morse. Så otroligt bra.

    SvaraRadera
  9. Köld passar ju på alla sätt och vis :)

    SvaraRadera
  10. Köld är lika bra som den är snygg :)

    SvaraRadera
  11. Ja, omslagen ger ju en känsla av vinter. Har inte läst någon av dem så innehållet vet jag inget om :)

    SvaraRadera
  12. Inte läst någon av dessa, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  13. Väldigt fina och vintriga omslag. Jag har inte läst någon av dem, men särskilt Iveys bok lockar.

    SvaraRadera
  14. Fina omslag. Blir nyfiken på de flesta. :)

    SvaraRadera
  15. Vintriga omslag! Har inte läst en enda av dem...

    SvaraRadera