tisdag 23 januari 2018

Tematrio: Resmål

Nu har jag äntligen kommit igång lite och då såg jag att Lyrans Tematrio dykt upp. Det passar ju perfekt för mig idag eftersom temat också är väldigt lättsamt och trevligt (något jag verkligen behöver idag)

Berätta om tre böcker som utspelar sig i ett land/en stad du gärna skulle vilja besöka irl!

-----------------

Det svåra med det här temat är att behöva begränsa sig till tre länder/städer, det finns ju så många ställen jag skulle vilja besöka!  Titlarna är länkade till recensionen och där finns mer info om boken.





1. De sju systrarna av Lucinda Riley
Rio de Janeiro och Brasilien skulle inte vara dumt att besöka.
Länderna i Sydamerika skulle jag väldigt gärna vilja besöka.












2. Hetta av Jane Harper
Australien har länge varit ett drömresmål - jag skulle så gärna vilja se inte bara storstäderna men också Stora Barriärrevet, The Outback, opalfältena osv osv.








3. Den sista kejsarinnan av Kina av Jung Chang
Kina har jag velat åka till så länge jag kommer ihåg. Ett intressant land med en helt otrolig historia och kultur.









OBS! Du har väl inte missat at jag lottar ut Stängd kista av Sophia Hannah HÄR

6 kommentarer:

  1. spännande, dessa världsdelar har jag inte besökt.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av böckerna i din trio, men skulle gärna göra det. Brasilien skulle jag också kunna tänka mig att resa till. Australien lockar inte och till Kina har jag varit.

    SvaraRadera
  3. Framförallt Australien lockar att resa till och uppleva. Städer är jag inte så intresserad av, men naturen vill jag se.

    SvaraRadera
  4. Tre spännande länder verkligen. Har varken varit där eller läst någon av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  5. Har varit i "dina" tre länder men naturligtvis bara sett små hörn, så jag skulle gärna åka igen!

    SvaraRadera
  6. skulle gärna åka till Australien och Sydamerika. har varit i Kina och Japan, men vill gärna åka till andra platser i Asien

    SvaraRadera