torsdag 25 januari 2018

Helgfrågan vecka 4



Helgen närmar sig och då är det dags för Mias Helgfråga. Den här gången vill hon veta

Vilken bok har fått ditt lägsta betyg?
Bonusfråga:
Vilken tv-serie tycker du är riktigt bra?

-------------------

Jag ger inga sifferbetyg och har aldrig gjort. Om jag sen bara räknar de böcker jag läst under den tid som jag bloggat så tror jag faktiskt inte att jag läst någon riktigt dålig bok. Visst har det funnits böcker som inte passat mig, men för den skull har de inte varit dåliga, de fungerar bara bättre för någon annan. 

Ojojoj, det här med tv och serier, jag följer ganska sällan några serier. Men jag ligger i soffan några timmar varje kväll och slötittar på program. 
En serie jag gillade att titta på var Antiques Road Trip när den gick kl 18.00 på kanal 8. Nu när de har bytt till tidigare sändningstid, så hinner vi inte se den.


Alltså har vi börjat titta på Ice Road Truckers kl 19.00 på kanal 10 istället



  



19 kommentarer:

  1. Du formulerar det bra, det där med vad som passar för vem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ser det här hemma ibland, nånting som jag inte gillar går hem helt och fullt hos make och/eller bror

      Radera
  2. vi har inte så många kanaler men älskar Antiques Road Trip ❤️

    SvaraRadera
  3. Ice Road Truckers har vi ramlat in på några gånger :)

    SvaraRadera
  4. Ja men säkert är det så att den bok jag gett en 1 kan passa någon annan. Dina serier känner jag inte till, kollar mest på Netflix

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade Netflix ett tag, men vi tittade nästan aldrig på det så den var lite onödig hos oss.

      Radera
  5. Bra resonerat, det finns ju alltid någon annan som tycker om en bok som inte själv föll en i smaken.

    SvaraRadera
  6. jag valde också två böcker som säkert är mycket bra men som inte passade mig. har inte sett Ice Road Trucker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det programmet är ett av våra kompromisslösningar här hemma, maken gillar den och jag har ingenting emot att titta på den.

      Radera
  7. Det är väldigt sällan jag också börjar läsa en dålig bok, men det har hänt. Dålig enligt mig, och det är ju i min egen blogg jag skriver om böckerna, och då utgår jag bara från min egen uppfattning också. Följer man personer som bloggar om böcker tycker jag att man ganska snart lär sig vilka som har samma smak och hämtar tips hos dem, både om böcker att läsa och att avstå från att läsa.

    Ice Road Tryckers har jag sett när jag varit hemma hos min svägerska. Jag är så fascinerad av de där gigantiska långtradarna de har i USA, så till den grad att jag fick min man att stanna på tryck stops när vi var i USA så att jag kunde titta närmare på dem och fota :) Och den där serien är häftig, vilken natur de måste ta sig fram igenom.

    SvaraRadera
  8. Jag tolkade "dåliga" just som att de inte passade mig. Om de inte passar mig så tycker jag ju att de är dåliga. Mer dramatiskt än så tycker jag inte det är...

    SvaraRadera
  9. jag är duktig på att slötitta på tv-serier :) Vissa serier måste jag vara mer fokuserad när jag ser än andra, Som Bron som är på danska och svenska, där måste jag ibland läsa texten.

    SvaraRadera
  10. Böcker som jag inte gillar läser jag sällan ut numera.

    SvaraRadera
  11. Jag tolkade frågan som att den handlade om böcker jag själv tyckte var dåliga. Vilka såklart kan vara älskade av andra. Alla böcker måste ju ha gillats av minst ett par personer eftersom någon skrivit den och någon bestämt sig för att den var värd att ges ut.

    SvaraRadera
  12. Nyare tv-serier har jag jättedålig koll på, men antik-shopparna i England var ju bra.

    SvaraRadera
  13. Ice Road Truckers har jag inte sett. Däremot Ax Men, de avverkar skog någonstans i Canada. Jäklar vilka hårdingar.

    SvaraRadera