torsdag 18 januari 2018

Hett i hyllan #127


Jag har sovit som en stock inatt och var faktiskt rätt så pigg när det väl var dags att gå upp. Igår blev det en "nästan datorfri" dag för mig så jag får ta mig i kragen idag och försöka få lite gjort. Och då börjar jag med Hett i hyllan som anordnas av Bokföring enligt Monika. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------------

Jag har plockat fram ett bokreafynd


Ond skörd av Sharon J Bolton
Baksidestext:
"Tolvåriga Tom och hans familj har precis flyttat till en liten stad på krönet av en hed. Problemen börjar när ett mystiskt barn ses smyga omkring på kyrkogården.
Psykiatrikern Evi försöker behandla en ung kvinna som plågas av sin lilla dotters försvinnande. En stor brand ödelade deras hem men fortfarande två år senare är hon övertygad om att dottern har överlevt.
Harry är stadens nya präst. Snabbt lär han känna byborna. Men en serie ovanliga händelser kring kyrkan tyder på att han kanske inte välkomnas av alla bybor, och att den lilla staden ruvar på en fruktansvärd hemlighet."






Den här boken köpte jag på ICA Maxi  en av bokreans sista dagar 2014. Att den hamnade i kundkorgen berodde nog mycket på att priset brukar sänkas ordentligt under de sista dagarna av rean och frestelsen blev då alltför stor. Och så hade jag ju hört författarens namn och sett en del positiva recensioner av hennes böcker och det bidrog nog också till att jag köpte boken. Sen har det bara inte funnits tid att läsa den trots att jag varit småsugen på den och dragit fram den ur bokhyllan ett antal gånger. Tyvärr har alltid något annat kommit i vägen. Den här stannar nog hemma och jag SKA se till att läsa den... förr eller senare


6 kommentarer:

  1. ny titel för mig, praktiskt att köpa mat och böcker samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk så många böcker man köper för att det är billigt, sedan läser man dem inte

    SvaraRadera
  3. Den har jag också som hyllvärmare :D

    SvaraRadera
  4. När jag läser bokbloggar här och där verkar många gilla Bolton. Så det är nog smart att spara boken.

    SvaraRadera