fredag 19 januari 2018

Helgläsning vecka 3

Eftersom det är fredag så är det dags att planera läsningen för den här helgen. Den här helgen har jag tänkt att ta mig i kragen och fortsätta med utrensningen av olästa böcker som jag tror att jag aldrig kommer att läsa. Bättre att de hamnar hos någon som vill och har tid att läsa dem.  Och så ska jg läsa för förhoppningsvis får jag gott om lästid. Bror min kommer över, han behöver komma ut hit till lugnet och vila upp sig lite och han har siktet inställt på några av mina böcker så han lär också sitta med näsan i en bok hela helgen. Alltså bör jag få bra med lästid i helgen, men vi får väl se hur det blir med det. Jag har ju trott och sagt så tidigare också och så har verkligheten sett helt annorlunda ut. Men jag håller tummarna..

Det jag tänkt läsa i helgen är





Vågornas viskningar av Tamara McKinley
Har jag redan börjat på och den är väldigt lätt- och snabbläst.












Innan snön faller av Helena Kubicek Boye












Det sjunde rummet av Erika Svernström








.
Det där blir nog bra för den här helgen.


Vad ska du läsa i helgen?



1 kommentar:

  1. Innan snön faller ska jag också läsa under helgen! Hinner jag färdigt med den blir det att börja på Tankeläsaren.

    SvaraRadera