torsdag 4 januari 2018

Helgfrågan vecka 01


Jag tror att jag för en gångs skull kommer att lägga mig tidigt ikväll. Eftersom jag ska på provtagning imorgon så får jag inte äta eller dricka något efter 22.00 och då är det pest och pina att sitta uppe när man inte ens kan ta sig en mugg te. Så jag har precis druckit min nästsista mugg te och sista muggen blir strax före 22.00 och sen är det lika bra att gå och lägga sig.

Men först är det dags att delta i årets första Helgfråga. Den här gången vill Mia veta

Hur tänker du ditt nya bokår? Har du satt upp hur många böcker du ska läsa i år?
Vilka utmaningar ska du delta i?

BONUSFRÅGA: Något du tänker ändra på för egen del nu när det är nytt år.


-----------------

Jag brukar aldrig bestämma i förväg hur många böcker jag vill läsa, däremot har jag såklart andra planer och förhoppningar. Vilka det är för 2018 kan man läsa HÄR
Jag kommer såklart att i möjligaste mån delta i de vanliga veckoutmaningarna. Utmaningar som sträcker sig över längre tid och som jag kommer att delta i under året kan man läsa om HÄR

För min del blir det en del ändringar rent privat. Jag kommer att göra vissa avslut som kommer att lätta på "ryggsäcken" en hel del och samtidigt radera bort en hel del negativt (både människor och saker) ur min tillvaro så jag tror att min vardag kommer att kännas väldigt mycket lättare och jag kommer att må bättre än på väldigt länge.
Jag har också bestämt mig för att göra mig av med en del kilon på kroppen så det blir lite ändringar t ex på kosten. Och så ska jag börja med min "träning" igen...som jag faktiskt redan satt igång med.
Alltså förväntar jag mig att 2018 kommer att bli ett toppenår!
Och jag hoppas alla andra får ett minst lika bra år också!




15 kommentarer:

  1. Låter som om det blir ett gott nytt år, på alla möjliga plan!

    SvaraRadera
  2. Ungefär samma utmaningar här :)

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter med alla förbättringar!

    SvaraRadera
  4. Personer som har negativ inverkan på hur man mår är verkligen bra att rensa bort, den där ryggsäcken borde vi rensa i oftare.

    SvaraRadera
  5. Hyllvärmare ja, jo någon gång blir det nog av. Borde i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Låter som du planerar bra inför ett härligt 2018!

    SvaraRadera
  7. Att ha negativa personer omkring sig kan verkligen vara jobbigt! Hoppas att du får ett bra år!

    SvaraRadera
  8. Ja bli av med några kilo vore inte fel.👍

    SvaraRadera
  9. Bra att göra sig av med sådant som tär på ens energi.

    SvaraRadera
  10. Låter som många bra planer gällande ryggsäcken och annat!

    SvaraRadera
  11. Positivt och bra! Lycka till med ditt toppenår, hoppas allt kommer att gå den väg du vill! :)

    SvaraRadera
  12. Hoppas det går bra med alla dina målsättningar :)

    SvaraRadera
  13. Bra för dig om du lyckas göra avslut och gå framåt i livet!

    SvaraRadera
  14. Låter som en energisk och positiv start på det nya året! Själv är jag fortfarande trött efter en seg influensa, så jag har inte fått tillbaka suget efter att ta tag i kost och träning än, men snart så! :)

    SvaraRadera
  15. Det är så modigt att släppa taget om de delar av livet som inte funkar för en och jag hoppas att allt går bra för dig där.

    Lycka till med Tracy Chevalier i 3x3-utmaningen! Jag minns att jag gillade "Den blå färgen", men de andra två har jag visst inte läst så det ska bli spännande att se vad du tycker och om jag ska plocka upp henne igen.

    SvaraRadera