lördag 13 januari 2018

Kulturupplevelser 2017

Jag har koncentrerat mig så hårt på böcker när det gäller 2017 att jag helt glömt bort att maken och jag också gjorde en hel massa annat under det året

Vi var på teater och såg

Spelman på taket på Uppsala stadsteater






Phantom of the Opera på Circus i Stockholm




Book of Mormon på Chinateatern i Stockholm





A very RAW Christmas på Uppsala Konsert och Kongress





Och så var vi på bio och såg





Dolda Tillgångar 
En mycket bra film som jag faktiskt tyckte var nästan bättre än boken












Victoria & Abdul
Jag var faktiskt inte medveten om att den här filmen var baserad på en autobiografi av Shrabani Basu, dvs det finns alltså en verklighetsbakgrund till den är, men nu när jag vet det så måste jag ju absolut läsa boken. 








Vi besökte också ett museum, Nordiska muséet. Tanken var att vi skulle göra ett besök på Sjöhistoriska också, men det hann vi inte så det fick vi vänta med till senare
















Det var riktigt kul att vi hann med så här mycket under 2017 och jag hoppas verkligen att vi hinner med en hel massa liknande under 2018. Sjöhistoriska muséet ska vi nog hinna med under 2018 i alla fall och jag har några teaterföreställningar inplanerade, sen får vi se vad jag lyckas övertala maken till och/eller vad han är intresserad av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar