tisdag 23 januari 2018

Top Ten Tuesday - Böcker jag gillade men inte kommer ihåg så mycket om






Det är väldigt länge sedan jag delog i Top Ten Tuesday, men jag såg nu att den numera arrangeras av en annan, The Artsy Reader Girl, och att teman varje vecka är i alla fall än så länge, lite mer intressanta. Så jag kan ju delta i alla fall de veckor jag tycker att temat fungerar för mig.

Temat i veckans Top Ten Tuesday är böcker jag gillade men inte kommer ihåg så mycket om

Books I Really Liked but Can’t Remember Anything/Much About

-------------

Då är frågan - Eftersom jag inte kommer ihåg så mycket om dem, hur ska jag komma ihåg vilka det var? Jag får nog bara bläddra igenom lästa böcker och kolla mot bloggen... så min topptiolista blir vad det blir...

1. Havsmannen av Carl Johan Vallgren
2. Fiskar ändrar riktning i kallt vatten av Pierre Szalowski
3. När änglar faller av Tracy Chevalier
4. Den som gräver en grav av Yrsa Sigurdardottir
5. Nirvanaprojektet (egentligen hela den serien) av Stefan Tegefalk
6. En egen plats av Robert Goolrick
7. Pojken i resväskan av Kaberbøl & Friis
8. Här är jag nu av Karen Campbell
9. Alltför nära & Tsarens kniv av Henriette Gyland

Den här listan får lov att stanna vid nummer 9. Det finns säkert en hel massa böcker som jag läst och gillat för länge sen men som ja nu inte kommer ihåg vad de handlade om, men jag har också glömt vilka det var. Får jag se boken och läsa baksidestexten så kommer jag ihåg att jag läst boken, men just nu kan jag inte komma på fler än de här










6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag tyckte också om den men kommer inte ihåg så mycket om boken

      Radera
  2. Tegenfalksserien har jag bara läst första boken ur, men jag har tänkt ge mig på de andra tre i år. Får se om jag minns något sedan :)

    SvaraRadera
  3. Den som gräver en grav kan jag säga samma sak om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, den var verkligen en bok som man inte kommer ihåg efteråt även om man tyckte den var OK när man läste den.

      Radera