måndag 15 januari 2018

Tematrio - Lögner och svek

Det har blåst riktigt ordentligt ute ikväll och väderprognosen för imorgon utlovar snö. Alltså var det riktigt skönt att ligga i soffan med en varm katt på magen och slötitta på tv. Men så blev jag sugen på en mugg te och kanske en kvällsmacka och då var det dags att gå upp. Och det är också dags för årets första Tematrio som jag ju måste delta i först. Lyran uppmanar

Berätta om tre böcker vars handling bygger på lögner och svek!

-----------------

Jag bestämde mig för att plocka mina tre från Lästa böcker 2017 och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.







1. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant
Ingenting är som det verkar och de flesta problemen kan härledas till en av huvudpersonernas lögner.










2. Flykten från Olympo av Lisa Hågensen
Ledares lögner till och svek mot invånarna.










3. KUM av Henrik Tord
Oärliga människors lögner och svek för att skaffa barn till sexindustrin.


5 kommentarer:

  1. inte läst någon av dessa, den tredje verkar bra läskig

    SvaraRadera
  2. Jag har läst ettan och där var en hel del svek.📚

    SvaraRadera
  3. Jag hade också med Bakom din rygg i min trio!

    SvaraRadera
  4. Oj, där försvann min påbörjade kommentar?! Tänkte bara säga: den om barn som blir utnyttjade låter förskräcklig. Nästan så man inte kan läsa...

    SvaraRadera
  5. tre författare jag inte läst något av

    SvaraRadera